سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لی لی جان

نظر

برنامه شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری برای اولین بار در 12.01.2017 معرفی شد و در تاریخ 18.09.2018 به طور قابل توجهی اصلاح شد. در چارچوب این مقررات، ترکیه اکنون به خارجیانی که املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250.000 دلار در ترکیه خریداری می کنند، به شرط عدم فروش ملک به مدت حداقل 3 سال، تابعیت می دهد. با خرید ملکی به ارزش حداقل 250.000 دلار در هر نقطه از ترکیه یا سرمایه گذاری 500.000 دلاری، سرمایه گذار خارجی می تواند ظرف مدت 3 ماه تابعیت ترکیه را برای خود و خانواده دریافت کند.

 

 

با اصلاح مقررات مربوط به اجرای قانون شهروندی ترکیه، اتباع خارجی که هر یک از معیارهای زیر را دارا باشند، مشروط به تصمیم رئیس جمهور ترکیه می توانند واجد شرایط شهروندی ترکیه باشند:

 

 

1-) سرمایه گذاری املاک و مستغلات: 250.000 دلار

اخذ ملک به ارزش حداقل 250000 تومان (یک میلیون تومان قبلی) یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه با محدودیت سند مالکیت در فروش مجدد آن به مدت حداقل سه سال از تاریخ 1397/09/18 (تأیید شده توسط وزارت محیط زیست و شهرسازی)

 

 

برای املاک و مستغلات خریداری شده بین تاریخ های 12.01.2017 و 18.09.2018، ارزش املاک باید حداقل 1.000.000 دلار و بالاتر باشد.

 

 

امکان درخواست شهروندی با املاک یا مستغلات خریداری شده قبل از تاریخ 1396/12/12 و املاک(های) مشمول توافق نامه برای وعده فروش قبل از تاریخ 1397/07/12 وجود ندارد.

 

 

ارزش دلاری ملک بر اساس نرخ ارز موثر بانک مرکزی ترکیه در تاریخ معامله محاسبه می شود. گزارش ارزش گذاری املاک، رسیدهای بانکی و ارزش سند مالکیت باید هر کدام به طور جداگانه بیش از حداقل مبلغ سرمایه گذاری باشد.

 

 

تمام حواله های پولی مربوط به املاک باید بین بانک های خریدار/فروشنده ارسال شود.

 

 

درخواست مالکیت مشترک/مالک چندگانه امکان پذیر است. هیچ محدودیتی در مورد نوع اموال غیر منقول به دست آمده وجود ندارد (مسکن، دفتر، زمین، مزرعه، و غیره) املاک مشمول فروش/وعده فروش قراردادها برای درخواست شهروندی را فقط می توان از شهروند/شرکت ترکیه خریداری کرد.

 

 

ملک موضوع قرارداد فروش یا قول فروش نباید جزو املاکی باشد که پس از تاریخ 12.01.2017 توسط سرمایه گذار خارجی، همسر و فرزندان وی یا شخص خارجی دیگری با همان ملیت به شهروند/شرکت ترکیه منتقل شده است. با این حال، اگر ملک ثبت شده به نام یک شخص حقیقی خارجی پس از 12.01.2017 به شهروند/شرکت ترکیه منتقل شود، سرمایه گذار خارجی با ملیت متفاوت می تواند با ملک مورد نظر تابعیت کسب کند.

 

 

اموال موضوع قرارداد بیع یا قول فروش نباید به نام شرکتی ثبت شود که سرمایه گذار خارجی یا همسر یا فرزندانش سهامدار یا مدیر آن هستند. همچنین اموال مذکور نباید به نام شرکت سرمایه خارجی که سهامدار یا سهامداران خارجی هم تابعیت با سرمایه گذار خارجی وجود دارد به ثبت برسد.

 

 

عین اموال پس از یک بار استفاده مجدداً مشمول اخذ تابعیت نمی شود.

 

 

در صورتی که سرمایه گذار خارجی که تابعیت ترکیه را به دست آورده است پس از انقضای مدت سرمایه گذاری (به استثنای نقل و انتقالات اجباری که با تصمیم دادگاه یا اجباری انجام می شود) املاک و مستغلات مربوطه را به همان شهروند/شرکت ترکیه بازگرداند (یا بفروشد). اجرا) و یا از قول فروش قرارداد واگذاری ملک به شخص ثالث صرف نظر می کند، به اداره کل اطلاع داده می شود و وضعیت گواهی صلاحیت که مبنای اخذ تابعیت است مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد.

 

اطلاعات بیشتر