سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لی لی جان

نظر

تأسیس شرکت های بیمه و بیمه اتکایی و فعالیت آنها در ترکیه توسط قانون بیمه، قانون تجارت ترکیه و قانون تعهدات و برخی قوانین دیگر و قوانین ثانویه لازم الاجرا شده بر اساس آن تنظیم می شود.

شرکت بیمه فقط به صورت شرکت سهامی یا تعاونی تاسیس می شود. هیچ نیازی به مجوز برای تاسیس وجود ندارد. با این حال، یک شرکت بیمه پس از تأسیس، برای شروع فعالیت خود باید از معاونت خزانه داری مجوز بگیرد. هر مجوز مربوط به شاخه خاصی از بیمه (یعنی عمر، غیرزندگی، بازنشستگی یا بیمه اتکایی) است و هر شرکت بیمه باید مجوز مربوطه را برای فعالیت در بازار مربوطه داشته باشد.

این قانون الزامات خاصی را در رابطه با سهامداران، اعضای هیئت مدیره و کفایت سرمایه و الزامات ذخیره یک شرکت بیمه (مانند حداقل سرمایه سهام، سوابق تحصیلی اعضای هیئت مدیره و غیره) پیش بینی کرده است.

انجمن بیمه ترکیه یک سازمان حرفه ای است و طبق قانون بیمه، تمامی شرکت های بیمه و بیمه اتکایی باید عضو انجمن بیمه ترکیه باشند. طبق داده های ارائه شده توسط انجمن بیمه ترکیه، در مجموع شصت و هفت عضو دارد و در حال حاضر چهل و دو شرکت بیمه غیرزندگی، بیست و یک شرکت بیمه عمر و بازنشستگی و چهار شرکت بیمه اتکایی فعال هستند. لیست شرکت های بیمه را می توانید در وب سایت انجمن در لینک های زیر مشاهده کنید:

طبق قانون بیمه، منافع قابل بیمه ساکنان ترکیه باید توسط شرکت های بیمه فعال در ترکیه در ترکیه بیمه شود. با این حال، بیمه نامه های خاصی را می توان در خارج از کشور خریداری کرد، مانند بیمه حمل و نقل کالاهای مشمول صادرات و واردات، بیمه های مسئولیت ناشی از فعالیت کشتی ها، بیمه های عمر.

طبق قانون تجارت ترکیه دو نوع بیمه وجود دارد: بیمه خسارت (بیمه اموال و بیمه مسئولیت) و بیمه اشخاص (بیمه عمر، بیمه حوادث و بیمه سلامت). طیف گسترده ای از بیمه های مختلف توسط شرکت های بیمه ارائه می شود که از جمله آنها می توان به بیمه آتش سوزی، بیمه زلزله، بیمه سیل، بیمه ساختمانی (بیمه تمام خطرات ساختمانی)، بیمه ضرر و زیان سود، بیمه اعتبار (برای مطالبات تجاری)، مسئولیت شخص ثالث اشاره کرد. بیمه، بیمه مسئولیت حرفه ای، بیمه مسئولیت کارفرمایان، بیمه مسئولیت محصولات، بیمه خرابی ماشین آلات، بیمه تجهیزات الکترونیکی، بیمه شیشه، بیمه وسایل نقلیه زمینی

 

ادامه مطلب